Wat is een Brand-A-Thon?
Een Brand-A-Thon is de favoriete methode van ComBron om een “merk te maken” of een merk te onderhouden, maar dat zegt nog niet veel. Wat is een Brand-A-Thon?
Waar denken klanten aan als ze je logo zien?
De Brand-A-Thon is de dag waarop we je merk bepalen of de puntjes opnieuw op de i zetten. Één dag waar tijdens we kijken naar de basis van je branding. Een merk is geen raar luxe ding. Sterker, het niet is mogelijk geen merk te hebben, daarom kun je er maar beter het beste van maken.
De Brand-A-Thon kan individueel of in groepen ondergaan worden. De dag bestaat uit verschillende onderdelen. Tijdens de Brand-A-Thon werken we op de stopwatch. Het is gebruikelijk als je aan het einde van een onderdeel niet klaar bent. De dag moet inspireren. We willen niet dat je denkt dat je klaar bent, aan het einde van de dag. Branding is een continu proces.
De Brand-A-Thon is geen sprint, maar laat ondernemers die in conditie blijven hard gaan. Echter…
…ComBron geeft een nieuwe wending aan branding, maar kan niet toveren. Een A-merk draait niet uitsluitend om kwaliteit, maar ook om vertrouwen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Voor het neerzetten van een A-merk ontkom je niet aan de factor tijd. Denk hierbij aan het automerk Tesla dat zeer ver is met het toepassen van techniek. De actieradius van een Tesla is vaak 2x de actieradius van de concurrentie, maar ondanks de vele miljoenen die Elon Musk en consorten besteedden aan naamsbekendheid, is het vertrouwen in Tesla laag.
Er het beste van maken
Als “er het beste van maken” je een hobbyistische associatie geeft, dan begrijp je het belang van branding niet.
Bronnen en lezenswaardigheden
- De foto (cc) van de Rolls-Royce in Bond Street bovenaan de pagina is een bewerking van een foto van Jerry Clack.
- Volvo beats Tesla for public trust in poll of autonomous vehicles (in het Engels)